söndag 3 april 2016

2 3/4 år - Emmy har ordet.

"Här har ni mig igen!

Det har gått tre månader sedan sist. Jag är fortfarande en pratkvarn som nästan aldrig är tyst. Jag dansar, sjunger, hoppar och babblar mig genom livet! Jag har många favoritsånger, men de jag sjunger oftast är nog 'alfabetssången', 'finger family', 'five little monkeys' och 'imse vimse' :)
Förutom sånger så tycker jag även väldigt mycket om böcker. Jag kan sitta och lyssna på sagor i evigheter! Jag gillar 'Alfons' och historierna om 'Vem'. 

Jag älskar fortfarande min skola. Jag leker mest med Thelma nu, men även Penny precis som tidigare. Thelma har lärt mig vilka 'Anna och Elsa' är, och jag har visat henne hur kul det kan vara med bokstäver! Jag rabblar bokstäver så fort jag får chansen och hittar min och mammas eller pappas överallt! 

Inför påsken fick mamma och pappa för sig att jag skulle lämna bort mina nappar till några kaniner i Hembygdsparken. Hahah jo visst liksom... Men de var ganska tuffa i sitt förhandlande så numera får jag bara ha napp när jag sover. I början gjorde det mig ganska arg, men jag har vant mig nu och klarar mig ganska bra utan den. Jag vet ju att det inte är lönt att tjata...

På tal om påsken så var det ju en väldigt rolig högtid! Man fick ha pippi-prickar i hela ansiktet, det kom en hare och gav oss glass på förskolan och vart man än gick så fick man färgglada papp-ägg fyllt med spännande saker!


Inför läggdags har vi slutat älta den där kaninen som så gärna ville somna... istället läser vi nu ur en kapitelbok om Pippi. Jag älskar det! Speciellt kapitlet om när hon går i skolan, men även när hon åker till söderhavet och träffar kurreduttbarnen. 

Jag har mer eller mindre slutat sova middag. På förskolan ligger jag numera på en madrass och lyssnar på saga och det är bara ibland som jag somnar. De gånger jag gör det är det betydligt svårare att somna på kvällen, så mamma och pappa föredrar att jag håller mig vaken ;)

Jag älskar att lära mig nya ord på engelska och kan i princip alla färger, samt att räkna till 10. Vissa sånger har jag också lärt mig :)

Och som ni ser här nedanför så bor jag numera i min häxhatt och prinsesskjol - stylish ;)"




Inga kommentarer: