fredag 8 april 2016

Ett fynd.

Ursäkta frånvaron, men jag har varit så sjukt trött den här veckan.

Nu är det i alla fall helg och den ska vi njuta av till fullo! :)

Var härligt väder i eftermiddags så jag och Emmy gick till lekplatsen medan Stefan fixade inför kvällsmaten. Åkte massa rutschkana och gungade :)
När jag stod och puttade fart såg jag i ögonvrån hur Niike (som såklart också fick följa med) drar upp något lerigt ur bäcken intill. Jag såg direkt framför mig hur hon nosat reda på nått dött djur och sa till henne att släppa. Jag puttade lite till på gungan men min nyfikenhet tog överhand så jag gick bort och tittade på den kletiga högen... Det var ju Nin! Som varit försvunnen sen nån/några vecka tillbaka. 


Hur den hamnat i bäcken har jag ingen aning om, då Emmy aldrig leker i/vid den och inte heller trodde jag att kaninen försvunnit utomhus, men där var den! Droppade gyttja hela vägen hem och fick bada både i vasken och i tvättmaskinen innan den gick att mysa med igen ;) Tur hon hade en extra, som kunde hjälpa henne att kontrollera att tvättandet gick rätt till, haha!



Inga kommentarer: